117

Cílem projektu Pébéčko je zapojení žáků do rozhodování o změnách ve škole, o různýchzlepšeních a úpravách, o účelném využití stanovené finanční dotace 50 tisíc, kterou školám poskytuje zřizovatel. V letošním školním roce se mezi finálovými návrhy objevil zahradní nábytek, mlhoviště, deskové hry na přestávku a také drobné sportovní náčiní do tělocvičen. Posledně jmenovaný návrh se ukázal jako vítězný. Měl evidentně nejpovedenější marketing, o který se postarali žáci 4. B a 6. A.

11

Ve středu 19. 4. 2023 jsme se vydali do saského města na Labi - do Drážďan. Prohlédli jsme si uličky i monumentální barokní stavby starého města, navštívili jsme světoznámou obrazárnu Alte Meister ve Zwingeru a obdivovali nádherný chrám Frauenkirche. Výlet jsme k velké radosti nás všech zakončili v nákupní Galerii Altmark. 

16

Poslední den před velikonočními prázdninami jsme si zpestřili jarními veselými kloboučky a jinými interesantními pokrývkami hlaviček. Obzvláště mladší děti si daly záležet, aby jejich kreativita co nejlépe vynikla, po chodbách jste tedy mohli potkat krásné mladé dámy v šatech či dokonalé džentlmeny v cylindech. Starší žáci zase pojali přípravu hlavové pokrývky s recesí, takže kastrol, kryt lampy či dokonce kasička na drobné byly součástí zase jejich outfitu. A protože jakýkoli klobouk zavazuje jeho nositele k patřičnému chování, splnili všichni něco málo i z pravidel etikety.

104

V rámci pracovních činnosti paní učitelky třeťáků s dětmi navštívily školní dílnu.  Pan školník připravil ukázku různého nářadí, vysvětlil dětem, jak se s kterým nářadím zachází, na co si dát pozor, co nikdy nedělat atd. Každý si mohl zkusit zatlouct hřebík, upevnit do svěráku prkénko, uříznout ho, opilovat, používat „šupleru“ a spoustu dalších činnosti. Děti z toho všeho byly jako u vytržení a samozřejmě nadšené. 

109

Když apríl, tak pořádný. Na Tusarce prosvištěl dočista celou školou, od nejmenších až po dospěláky. Na prvním stupni se místo vyučování hrály hry a učilo se jen o přestávkách, starší a odvážnější žáci se pustili i do učení. Připravili pro své učitele testy, zkoušení, nešetřili je vůbec v ničem. Dokonce používali jejich pověstné repliky a hlášky. Učitelé naopak přebrali roli žáků i se všemi jejich poklesky a neřestmi, takže své kantory leckdy i pěkně potrápili. Nebylo vůbec špatné, když jsme si takto navzájem nastavili zrcadlo a zkusili si stoupnout „na opačnou stranu barikády“.