Důležité
-
Informace pro budoucí prvňáčky a pro děti z budoucí přípravné třídy
627Vážení rodiče, milí budoucí žáci školy, zprávu o průběhu prvního školního dne a další… -
Informace ze školní družiny
1187Vážení rodiče, usnesením Rady městské části Praha 7 se od 1. září 2024 upravuje platba za… -
Informace ze školní jídelny
1144Poslední možnost odhlášení obědů na závěrečný týden školního roku mají strávníci v pátek…
Její školní kolo se koná každým rokem, odtud postupují ti nejlepší do kola obvodního. Přestože děti z Tusarky pravidelně soutěží se žáky z jazykovky a nižšího gymnázia, rozhodně se v konkurenci neztrácejí. Tak uvidíme, jak se našim školním vítězům bude dařit na dalším „levelu“ letos. Určitě jim budeme držet palce!
V úterý s magickým datem 12. 12. se konalo na Masarykově střední škole chemické 2. kolo soutěže " Hledáme nejlepšího mladého chemika ČR 2023/24". Letos naši školu reprezentovaly 3 dívky z 9. B, které byly nejúspěšnější v 1. školním kole. Druhé kolo zvládly se ctí, ale postup do 3. laboratorního kola se bohužel nekoná, konkurence byla opravdu velká. Přesto děvčatům děkujeme za účast a skvělou reprezentaci naší školy!
Letos, po mnoha letech, obnovila paní učitelka Vejnarová ve škole Klub mladého diváka. Členy tohoto klubu jsou žákyně a žáci základních i středních škol, kteří mají rádi divadlo a všechno, co k tomu patří – hezky se obléknout, svátečně naladit a zhlédnout některé z divadelních představení, které klub nabízí. První představení našich slečen bylo v divadle Minor.
V rámci plnění podmínek Výzvy č. 37 (Modernizace zařízení a vybavení pražských škol – č. projektu CZ.07.4.67/0.0/0.0/17_054/0000994) pozvali naši angličtináři pedagogy z partnerské FZŠ UK Umělecká na návštěvu. Chtěli prezentovat nové zařízení učebny a podělit se o zkušenosti s výukou angličtiny v prostředí programu Robotel SMART Class, pořízeným z výše uvedeného dotačního titulu. Paní učitelky Mgr. Miroslava Müllerová a Mgr. Bára Hloucalová zhodnotily, že díky práci v tomto programu jsou žáci daleko více aktivizováni, že mají až desetkrát vyšší šanci promluvit v angličtině, než tomu bývá v běžné hodině, v běžné učebně. Velkou devizu spatřovaly v tom, že méně smělým žákům odpadá problém promluvit před kolektivem v obavě, že řeknou něco špatně. Vyučující mají díky spárovaným monitorům skvělý přehled o práci všech dětí ve třídě, nikdo tedy nemůže z jejich „hledáčku“ uniknout. Hostující paní učitelky se s našimi „domácími“ dohodly, že příště přivedou i své svěřence, aby si zábavnou výuku mohli vyzkoušet na vlastní kůži.
Na základě návštěvy a hospitace vyučujících z FZŠ UK Umělecká na hodině angličtiny v 6.C na Tusarce konečně došlo i na společnou hodinu žáků obou partnerských škol. Vůbec nevadilo, že návštěvníci byli o rok starší, tudíž by měli být i v angličtině napřed. Aktivity, které si paní učitelky připravily, byly natolik zábavné, že vtáhly do výuky všechny žáky do jednoho.
Po představení jazykové laboratoře si žáci letem zopakovali podoby tázacího zájmena (Wh- pronouns), přičemž využili interaktivní kostku v aplikaci ToolBee. Procvičené otázky z této aktivity pak byly počátkem navázaného kontaktu mezi náhodně spojenými dvojicemi, které SMART Class ve skupině vytvořil. Žáci komunikovali velmi zdatně a návodnými otázkami se snažili dopídit, kdo že na druhém konci pomyslného telefonního drátu sedí, s kým to vlastně konverzují. Závěrečnou aktivitou byl interaktivní kvíz na téma School a free time z aplikace Quizizz. A tou úplně nejposlednější aktivitou, co se odehrávala už o přestávce, byla výměna kontaktů mezi dětmi dvou škol, které si v hodině našli nového kámoše.
Učebna byla vybudována v rámci Výzvy č. 37 (Modernizace zařízení a vybavení pražských škol – č. projektu CZ.07.4.67/0.0/0.0/17_054/0000994). Připravit si hodinu pro tuto učebnu je celkem náročná záležitost, to potvrdí každý vyučující cizího jazyka. Ale práce s aplikacemi SMART Class děti baví a přináší samé pozitivní výsledky.
Strana 4 z 6