Vzdělávací program
Školní vzdělávací program „Klíč k poznání“:
- je zaměřen na individuální rozvoj každého žáka podle jeho možností a potřeb
- klade důraz na podporu sebevědomí a sebehodnocení, motivaci ke vzdělávání, přípravu na další studium,
potřebu celoživotního vzdělávání, na schopnost obstát v praktickém životě
- vychází z koncepce Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV), z analýzy podmínek školy, z požadavků současné společnosti
- od 6. ročníku se vždy v jedné z paralelních tříd vyučují žáci se zájmem o oblast přírodních věd.
- atraktivní volitelné předměty, jejichž skladba se mění v závislosti na zájmu žáků, učitelů, aktuálních potřebách školy i okolního světa.
- učební plán poskytuje široký obecný vědomostní základ, vyváženě rozvíjí všechny oblasti žákovy osobnosti.
- struktura předmětů učebního plánu vychází důsledně z mezipředmětových vazeb tak, aby každý vyučovací předmět zahrnoval i souvislosti a poznatky z jiných vyučovacích předmětů
- jedtotlivé učební oblasti řeší i současné problematiky jako ekologii, migraci obyvatelstva s následnou multikulturalitou, problémy globálního světa a další v rámci průřezových témat.
- umožňuje žákům věnovat se svým zájmům ve škole i mimo ni a teprve pak se v klidu rozhodnout o dalším studiu a profesní orientaci
Školní vzdělávací program vychází z výsledků ankety mezi rodiči žáků a učiteli a klade důraz především na:
• výběr takového učiva, které zajistí žákům kvalitní základní všeobecné vzdělání, orientované na životní praxi a na další studium
• méně encyklopedických poznatků, více činnostního učení
• využívání vzdělávacích metod a prostředků, které směřují k utváření a rozvíjení klíčových kompetencí žáků, zejména pak těch, které vedou žáky k samostatnosti, tvořivosti, přemýšlení, vzájemné toleranci a úctě
• výrazné posílení komunikačních dovedností v cizích jazycích, zvláště pak v anglickém, příprava na život v EU i celém globálním světě
• podněcování zájmu žáků o nejrůznější obory a činnosti, o smysluplnou náplň volného času, čehož výsledkem může být volba profese
• využívání dostupných komunikačních a informačních technologií a jejich zařazování do procesu vyučování ve všech předmětech
• stanovení a dodržování jasných pravidel ve vzájemném soužití, pravidel při práci i zábavě, výchova k respektování názorů druhých, k toleranci jejich přesvědčení či odlišnosti
• podporu rozvoje pohybových dovedností žáků a směrování ke zdravému životnímu stylu
• rozvíjení estetického cítění žáků, jejich aktivní zapojování do tvorby literární, výtvarné i hudebně pohybové (realizace školních kulturních a společenských akcí)