Školní poradenské pracoviště
Na komplexní činnosti poradenského pracoviště se podílí pedagogové na pozicích výchovného poradce, školního metodika prevence, školních speciálních pedagogů a sociálních pedagogů. Poradenští pracovníci navzájem kooperují, úzce spolupracují s ostatními členy pedagogického sboru a s vedením školy.
Základní činnosti ŠPP
- zajišťuje poskytování podpůrných opatření žákům se speciálními vzdělávacími potřebami
- sleduje a vyhodnocuje účinnost zvolených podpůrných opatření
- pomáhá pedagogům při prevenci školní neúspěšnosti žáků
- poskytuje průběžnou a dlouhodobou péči žákům s výchovnými či vzdělávacími obtížemi, také žákům s odlišným mateřským jazykem
- podporuje vzdělávání a sociální začleňování žáků z odlišného kulturního prostředí, s odlišnými životními podmínkami
- nabízí kariérní poradenství spojující vzdělávací, informační a poradenskou podporu k vhodné volbě dalšího studia a pozdějšímu profesnímu uplatnění
- napomáhá vytváření příznivého sociálního klimatu pro přijímání kulturních a jiných odlišností ve škole
- poskytuje intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů
- usiluje o prevenci všech forem rizikového chování včetně šikany, kyberšikany a diskriminace
- průběžně vyhodnocuje účinnost preventivních programů uskutečňovaných školou
- poskytuje metodickou podporu učitelům při použití speciálně pedagogických postupů ve vzdělávacím procesu školy
- napomáhá při zprostředkování spolupráce a komunikace mezi školou a zákonnými zástupci
- zprostředkovává spolupráci školy se školskými poradenskými zařízeními při poskytování poradenských služeb