Vzdělávací program
“OD KOŘENŮ KE KORUNÁM“
školní vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Motto: Zaseje-li kdo do mladého těla ušlechtilou výchovu, žije a roste v něm po celý život a nezmaří ji ani déšť ani sucho.
Hippiás
Cílem našeho vzdělávacího programu je:
-
- Rozvíjet osobnost dítěte s ohledem na jeho individualitu.
- Prohlubovat citové vazby k blízké přírodě a pomáhat ji.
- Udržovat lidové tradice a zvyky.
- Podporovat rozvoj komunikativních dovedností dětí.
- Snažit se o maximální informovanost rodičů a o jejich aktivní spoluúčast.
- Doplňovat rodinnou výchovu a pomáhat dětem zajistit prostředí s dostatkem mnohostranných a přiměřených podnětů k jeho aktivnímu rozvoji a učení.
- Dávat odbornou péči (odborné vedení), aby čas dětí prožitý v mateřské škole byl pro ně radostí, příjemnou zkušeností a zdrojem základů do života i vzdělávání.
- Poskytovat speciálně pedagogickou péči a pedagogickou diagnostiku.
- Rozvíjet a podporovat nadané děti a doplnit nabídku a další aktivity.
- Vytvářet vstřícné a podnětné prostředí, v němž se dítě bude cítit jistě, bezpečně, radostně a spokojeně. Které mu zajistí možnost projevovat se, bavit a zaměstnávat se přirozeným dětským způsobem.
- Sladit potřebu svobodného chování a potřebu řádu – stanovit si společně s dětmi jasná.
- Vhodnými metodami prožitkového a kooperativního učení, hrou a činnostmi dětí, které jsou založeny na přímých zážitcích dítěte, podporovat dětskou zvídavost a potřebu objevovat, podněcovat radost dítěte z učení, jeho zájem poznávat nové, získávat zkušenosti a ovládat další dovednosti.
- V dostatečné míře uplatňovat i situační učení založené na vytváření a využívání situací, které poskytují dítěti praktické ukázky životních souvislostí.
- Využívat přirozených dětských myšlenek a spontánních nápadů, poskytovat dětem dostatek prostoru pro improvizaci a vlastní plány.
- Dbát na vyváženost a provázanost spontánních a řízených činností.
- Vzdělávání uskutečňovat na základě integrovaných bloků, které nabízejí dítěti vzdělávací obsah v přirozených souvislostech, vazbách a vztazích. Obsah bloků by měl vycházet ze života dítěte, být pro něho smysluplný a užitečný.