Základní a Mateřská škola PRAHA 7

Operační program Praha – Pól růstu ČR

Další odbornou učebnu, tentokrát moderní jazykovou laboratoř s interaktivní výukovou techniku škola pořídila z Operačního programu Praha – Pól růstu ČR, konkrétně z Výzvy 37. Výzva 54 ze stejného programu umožnila škole zřízení funkce dvojjazyčného školního asistenta, doučování dětí s OMJ, vzdělávací a osobnostní rozvoj pedagogických pracovníků, jehož součástí byla tematická školení i čtyřdenní stáže pedagogických pracovníků v zahraničí.

OPERAČNÍ PROGRAM PRAHA – PÓL RŮSTU

VÝZVA 54 - Začleňování a podpora žáků s odlišným mateřským jazykem II

Registrační číslo projektu: CZ.07.4.68/0.0/0.0/19_071/0001978

Rozpočet ZŠ: 1 444 597 Kč

Rozpočet MŠ: 574 567 Kč

Dotace celkem: 2 019 164 Kč

Zahájení projektu: 1. 1. 2021

Ukončení projektu: 31. 3. 2023

Podpořené aktivity pro ZŠ:

Dvojjazyčný školní asistent na 0,5 úvazku (DiS. Barbora Černá)

Cílem této aktivity je poskytnout dočasnou podporu dvojjazyčného asistenta pedagoga školám a dětem/žákům s odlišným mateřským jazykem. Náplní jeho práce je pomoc při organizaci a administraci výuky a mimoškolních aktivit. Poskytuje také metodickou podporu učitelům.

Doučování dětí s OMJ v ZŠ

Cílem aktivity je podpořit děti s odlišným mateřským jazykem prostřednictvím možnosti doučování v hlavních a odborných předmětech.

Třídní projekt jednorázový pro 1 třídu

Cílem aktivity je rozvoj kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti přípravy a vedení projektové výuky, která vede k rozvoji osobnostních a sociálních kompetencí dětí a žáků.

Vzdělávací a osobnostní rozvoj ped. pracovníků

Cílem je podpořit pedagogy škol ve zvyšování kvality jejich každodenní práce při vzdělávání a výchově žáků mateřských, základních a středních škol se zohledněním multikulturního prostředí města. Pedagogové absolvují v rámci jednotky akreditovaný vzdělávací program DVPP.

Čtyřdenní stáže pedagogických pracovníků (4 x Španělsko, 4 x Francie, 2 x Nizozemsko)

Jednotka má za cíl rozšířit odbornost pedagogických pracovníků ve školách, které integrují děti s odlišným mateřským jazykem. Cílovou skupinou jsou pedagogičtí pracovníci a vedoucí pracovníci škol. Jejich profesní rozvoj bude podporován účastí na vícedenní stáži v zahraniční škole v jiné zemi EU, ve škole, která využívá své zkušenosti s prací s dětmi s odlišným mateřským jazykem. Stáž bude probíhat v jedné hostitelské škole formou pozorování či stínování učitelů, řízených diskusí a konzultací s učiteli a setkání s dětmi a učiteli v hostitelské zemi. Zkušenosti ze stáže budou dále vhodně sdíleny v domácí škole formou workshopu s prezentací a diskusí s kolegy.

Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči dětí

Cílem aktivity je rozvíjet komunikaci, sdílení zkušeností a dobré praxe školy s rodičovskou veřejností. Aktivita podporuje vytvoření prostoru pro otevřenou diskusi v oblasti přístupu školy k začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem, diskusí o tématech spojených s problematikou inkluze a rozvojem demokratické kultury a prezentaci školy v oblastech zaměření projektu.

Komunitně osvětové setkávání (2 hodinové)

Cílem této aktivity je podpořit inkluzivní klima a komunitní charakter školy. Škola zorganizuje volnočasové komunitní osvětové setkání s rodiči, přáteli školy a veřejností za pomoci odborníka nebo odborného týmu (organizace, spolku apod.). Děti ze školy se mohou do aktivity zapojit jako diváci nebo i jako samotní aktéři.

Vybudování multifunkční učebny pro rozvoj kompetencí žáků je spolufinancován Evropskou unií.

Operační program: Operační program Praha - pól růstu ČR

Registrační číslo: CZ.07.4.67/0.0/0.0/17_054/0000994

Příjemce dotace: Základní škola a Mateřská škola Praha 7, Tusarova 21

Výzva: 37. výzva – Modernizace zařízení a vybavení pražských škol

Specifický cíl: SC 4.1 Navýšení kapacity a zkvalitnění předškolního, základního a středního vzdělávání a zařízení pro poskytování péče o děti do 3 let

Celkové náklady: 2 490 829,69 Kč

Dotace: 2 241 746,72 Kč

Stručný popis projektu

Cílem projektu je zmodernizovat výuku cizích jazyků prostřednictvím vybudování moderní jazykové laboratoře. Budou provedeny drobné stavební úpravy a především bude pořízeno moderního vybavení od speciálního nábytku přes interaktivní výukovou techniku po speciální software zajišťující maximální funkčnost celého systému. Díky tomu bude výuku možné vést moderně a s využitím nejnovějších učebních podkladů a trendů.

Projekt realizován k 30. 9. 2021.

Autor/ka: Michaela Hůlová
Publikováno: 19.1.2025
zpět na Úvod >

Naše škola zpracovává v souvislosti s využitím webových stránek pouze taková cookies, která jsou nezbytně nutná pro zajištění provozu webových stránek a internetových služeb, a u kterých není nutno získat souhlas uživatele webu (technické a relační cookies). Pravidla cookies