Operační program Praha – Pól růstu ČR
Další odbornou učebnu, tentokrát moderní jazykovou laboratoř s interaktivní výukovou techniku škola pořídila z Operačního programu Praha – Pól růstu ČR, konkrétně z Výzvy 37. Výzva 54 ze stejného programu umožnila škole zřízení funkce dvojjazyčného školního asistenta, doučování dětí s OMJ, vzdělávací a osobnostní rozvoj pedagogických pracovníků, jehož součástí byla tematická školení i čtyřdenní stáže pedagogických pracovníků v zahraničí.
OPERAČNÍ PROGRAM PRAHA – PÓL RŮSTU
VÝZVA 54 - Začleňování a podpora žáků s odlišným mateřským jazykem II
Registrační číslo projektu: CZ.07.4.68/0.0/0.0/19_071/0001978
Rozpočet ZŠ: 1 444 597 Kč
Rozpočet MŠ: 574 567 Kč
Dotace celkem: 2 019 164 Kč
Zahájení projektu: 1. 1. 2021
Ukončení projektu: 31. 3. 2023
Podpořené aktivity pro ZŠ:
Dvojjazyčný školní asistent na 0,5 úvazku (DiS. Barbora Černá)
Cílem této aktivity je poskytnout dočasnou podporu dvojjazyčného asistenta pedagoga školám a dětem/žákům s odlišným mateřským jazykem. Náplní jeho práce je pomoc při organizaci a administraci výuky a mimoškolních aktivit. Poskytuje také metodickou podporu učitelům.
Doučování dětí s OMJ v ZŠ
Cílem aktivity je podpořit děti s odlišným mateřským jazykem prostřednictvím možnosti doučování v hlavních a odborných předmětech.
Třídní projekt jednorázový pro 1 třídu
Cílem aktivity je rozvoj kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti přípravy a vedení projektové výuky, která vede k rozvoji osobnostních a sociálních kompetencí dětí a žáků.
Vzdělávací a osobnostní rozvoj ped. pracovníků
Cílem je podpořit pedagogy škol ve zvyšování kvality jejich každodenní práce při vzdělávání a výchově žáků mateřských, základních a středních škol se zohledněním multikulturního prostředí města. Pedagogové absolvují v rámci jednotky akreditovaný vzdělávací program DVPP.
Čtyřdenní stáže pedagogických pracovníků (4 x Španělsko, 4 x Francie, 2 x Nizozemsko)
Jednotka má za cíl rozšířit odbornost pedagogických pracovníků ve školách, které integrují děti s odlišným mateřským jazykem. Cílovou skupinou jsou pedagogičtí pracovníci a vedoucí pracovníci škol. Jejich profesní rozvoj bude podporován účastí na vícedenní stáži v zahraniční škole v jiné zemi EU, ve škole, která využívá své zkušenosti s prací s dětmi s odlišným mateřským jazykem. Stáž bude probíhat v jedné hostitelské škole formou pozorování či stínování učitelů, řízených diskusí a konzultací s učiteli a setkání s dětmi a učiteli v hostitelské zemi. Zkušenosti ze stáže budou dále vhodně sdíleny v domácí škole formou workshopu s prezentací a diskusí s kolegy.
Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči dětí
Cílem aktivity je rozvíjet komunikaci, sdílení zkušeností a dobré praxe školy s rodičovskou veřejností. Aktivita podporuje vytvoření prostoru pro otevřenou diskusi v oblasti přístupu školy k začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem, diskusí o tématech spojených s problematikou inkluze a rozvojem demokratické kultury a prezentaci školy v oblastech zaměření projektu.
Komunitně osvětové setkávání (2 hodinové)
Cílem této aktivity je podpořit inkluzivní klima a komunitní charakter školy. Škola zorganizuje volnočasové komunitní osvětové setkání s rodiči, přáteli školy a veřejností za pomoci odborníka nebo odborného týmu (organizace, spolku apod.). Děti ze školy se mohou do aktivity zapojit jako diváci nebo i jako samotní aktéři.
Vybudování multifunkční učebny pro rozvoj kompetencí žáků je spolufinancován Evropskou unií.
Operační program: Operační program Praha - pól růstu ČR
Registrační číslo: CZ.07.4.67/0.0/0.0/17_054/0000994
Příjemce dotace: Základní škola a Mateřská škola Praha 7, Tusarova 21
Výzva: 37. výzva – Modernizace zařízení a vybavení pražských škol
Specifický cíl: SC 4.1 Navýšení kapacity a zkvalitnění předškolního, základního a středního vzdělávání a zařízení pro poskytování péče o děti do 3 let
Celkové náklady: 2 490 829,69 Kč
Dotace: 2 241 746,72 Kč
Stručný popis projektu
Cílem projektu je zmodernizovat výuku cizích jazyků prostřednictvím vybudování moderní jazykové laboratoře. Budou provedeny drobné stavební úpravy a především bude pořízeno moderního vybavení od speciálního nábytku přes interaktivní výukovou techniku po speciální software zajišťující maximální funkčnost celého systému. Díky tomu bude výuku možné vést moderně a s využitím nejnovějších učebních podkladů a trendů.
Projekt realizován k 30. 9. 2021.