info pink
338

Zápis pro školní rok 2024 - 2025 pro děti zaměstnanců Visionary

Zápis 2024/2025 pro firemní děti (2. května, 16.00-17.00 ) Zápis pro firemní děti bude…
info pink
349

Zápis pro školní rok 2024 - 2025 pro děti s trvalým pobytem na Praze 7

Zápisy do mateřských škol pro školní rok 2024 / 2025 v Městské části Praha 7 probíhají…
info pink
3487

Stravné – aktualizace v  MŠ Visionary, MŠ Jankovcova

Vzhledem k tomu, že došlo ke změně dodavatele obědů a svačinek v MŠ Visionary a MŠ…
svatky
6617

Projekt pro školní rok 2023/2024

Zvyky a tradice, ty nás baví nejvíce Cílem letošního školního projektu je seznamovat děti…

deti

Začátek nového školního roku je ve znamení příchodu nováčků a čím dál častěji se ukazuje, že adaptační potíže nemají zdaleka jen děti, ale svým způsobem i jejich rodiče. U nejmladších kluků a holčiček se s adaptačními problémy více méně počítá, může trvat měsíc i déle, než si na nové prostředí, kamarády, zaměstnance a režim, zvyknou, a to i po zdravotní stránce.

Mnohdy mají daleko dramatičtější adaptační potíže děti, kterým nejsou od začátku stavěny hranice, a největší překážku pro ně představuje fakt, že není vždy po jejich, že po nich někdo chce dodržovat režim a určitá pravidla, že se musí učit o hračky dělit, a odmítá o tom donekonečna diskutovat.

Dnešní generace je silně ovlivněna názorem, že štěstí a spokojenost dítěte je na prvním místě – a velmi často vidíme jen okamžitou reakci dítěte a krátkodobý efekt. Je pak obtížné si představit, že

z dlouhodobé perspektivy může být jistý trénink drobné frustrace pozitivní. Srdceryvné scény a prodlužování loučení při předávání dítěte jsou zbytečné.

  • Dítě by mělo vědět, co ho čeká – že si bude hrát, pak bude svačinka, procházka, oběd...tohle se vyplatí opakovat pořád dokola jako rituál, když vedeme dítě do školky, aby si to zažilo.

I když zpočátku bude protestovat, opakováním se to pro něj stane normou – behaviorální podmiňování funguje – když něco stokrát řeknu, stane se to téměř pravdou.

  • Bez obav dětem říkejte, že v určitý čas je normální, že musí maminka nebo tatínek do práce a dítě do školky, klidně mluvte o tom, že i Vám se stýská, že je to normální.

  • Zároveň dětem vysvětlete, kdo a kdy si pro něj přijde a slíbený čas vždy dodržte, důležité je, aby si dítě vyzvedla osoba, kterou dítě čeká – pokud neví, zda přijde máma, táta, babička nebo chůva – vnáší to do jeho světa zbytečnou nejistotu, která adaptaci ztěžuje.

  • Školkou dítě nikdy nestrašte.

  • Někdy je výhodné, aby dítě vodil do školky někdo jiný než rodič, který byl s dítětem na rodičovské dovolené (např. maminka, protože od té se hůře odchází)

  • Nevracejme se k té části dne, kterou dítě vnímá jako neúspěšnou – není potřeba rozpitvávat, kolik hodin proplakalo, jestli se mu stýskalo, lépe je vést konverzaci o tom, jaký byl oběd, zda cvičili, co děti zpívaly, na kamarády – odpoutávat pozornost od plakání.

  • Ty nejmenší se budeme snažit utěšovat, mohou nám chvíli se sedět na klíně, ale na střídačku. Musí být však zřejmé, že to bude dočasné opatření, a že individuální mazlení a chování není součástí každodenního programu.

Adaptaci zhoršuje:

  • když po rozloučení rodič „tajně“ nahlíží do třídy, aby zjistil, jak se dítěti vede, přijde na stejné hřiště, s mladším sourozencem, kde si škola hraje

  • rodič projevuje vlastní nervozitu nebo nejistotu, nechá se rozrušit pláčem nebo vztekem dítěte a předávání probíhá v napjaté atmosféře a podráždění

  • rodič nedokáže od vzpouzejícího se dítěte odejít a žádá učitelku, aby ho násilím odnesla – učitel/ka v očích dítěte bude ta „zlá“, se kterou musí být celý den

118
23

Divadelní představení "Nej, nej země”

Broučci, Rybičky i Motýlci si užili interaktivní divadelní představení "Nej,nej země.”
102
35

Naši třídu navštívila paní lékarnice

Naši třídu navštívila paní lékarnice,která nám vyprávěla o tom,co takové klíště dokáže a kde se objevuje,tak dávejte všichni na sebe velký POZOR.
104
25

Naše velikonoční vernisáž

Naše velikonoční vernisáž s hledáním překvapení.Tak hody,hody doprovody…
rpk
14

Náš poslední Klíček

Náš poslední Klíček a teď už nás čeká zápis do 1.třídy,stanou se z nás ŠKOLÁCI.
info pink
55

Akce na duben pro MŠ Visionary a Jankovcova

1. 4. (pondělí) - Velikonoční pondělí – MŠ uzavřena9. 4. (úterý) - divadelní interaktivní představení - ,,Nej, nej země“ (Broučci, Rybičky, Motýlci)10. 4. (středa) - návštěva NZM – tématická výstava…
111
47

U Broučků už známe další hudební nástroj, je to KLARINET

Poslouchali jsme, jaký má zvuk, jaké má části a dokonce jsme si i zatancovali.
13
36

Tusaráček - Rybičky

My jsme nastávající předškoláci a ve škole ZŠ Tusarova jsme se zúčastnili dopoledního programu ,,Tusaráček.” Snažili jsme se úkoly zvládnout a dařilo se nám. Tak v září hurá do školy!
104
27

Klarinet - Rybičky

Paní učitelka od Broučků nás pozvala do třídy, abychom se seznámili s hudebním nástrojem, kterému se říkáKLARINET. Dokonce jsme si i zatancovali podle melodie.
14
33

Utopení Morany - Motýlci

Utopení Morany, zima je pryč.
1711019929324
45

Motýlci - výroba Morany

Výroba Morany.
103
36

Rybičky - keramika

Dnes nám začalo jaro a my jsme si ho přivítali na keramice výrobou ,,JARNÍHO PTÁČKA.”
11
37

Jarní výlet do Stromovky - Motýlci

Jarní výlet do Stromovky.
12
29

Návštěva městské knihovny - Motýlci

Návštěva městské knihovny.
11
27

Pečeme zdravou buchtu - Motýlci

Pečeme zdravou buchtu ve školní kuchyňce.
15
23

Cesta záchranáře k nemocnému - Motýlci

Cesta záchranáře k nemocnému. Téma: naše tělo a nemoci.